Práva cestujících v letecké dopravě

Byl Vám odepřen nástup do letadla? Byl Váš let zrušen? Měl Váš let značné zpoždění? Přišli jste o zavazadla?


Generální ředitelství Evropské komise pro mobilitu a dopravu zavedlo řadu právních předpisů, které zajišťují, aby všem cestujícím byly poskytovány služby podle stejných norem platných v celé Evropské unii. V letáku, který si můžete stáhnout níže, naleznete některá jednotná práva a nároky cestujících, které byly ustanoveny v těchto předpisech. Jedná se zejména o oblasti:

  • Osoby tělesně postižené nebo osoby se sníženou pohyblivostí
  • Odepření nástupu do letadla
  • Zrušení letu
  • Velké zpoždění
  • Zavazadla
  • Identifikace letecké společnosti
  • Organizované zájezdy
  • Průhlednost cen

Na stránkách http://ec.europa.eu/passenger-rights můžete shlédnout nebo si stáhnout krátké filmy, které trefně odkazují na problematické situace při cestování.


Co máte udělat, pokud se domníváte, že byla porušena Vaše práva cestujícího?


Pokud se domníváte, že Vaše práva, plynoucí z nařízení týkajícího se cestujících v letecké dopravě, byla porušena:

  • Kontaktujte nejdříve leteckou společnost. V případě, kdy se jedná o problémy, týkající se osob se sníženou pohyblivostí, kontaktujte letiště.
  • Pokud Vás jejich odpověď neuspokojí, můžete podat stížnost u jednoho z vnitrostátních subjektů odpovědných za prosazování nařízení (VSP)

http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_en.htm

UPOZORNĚNÍ: Stížnosti zásadně podávejte v zemi, kde došlo k porušení Vašich práv.

 

Letiště Ostrava, a.s.

Letiště Ostrava, a.s.
742 51 Mošnov 401

Facebook

Copyright © 2015 Letiště Ostrava, a.s.
Programovali: SE-MO Data